سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان پزشکی مجلس گفت: مشکلات دارو به دولت دهم برمی‎گردد.

کائیدی در گفت‎وگو با ایسنا، در خصوص واردات دارو به کشور، افزود: برخی از مواد اولیه برای ساخت دارو در کشور، از خارج تأمین می‎شود، ایران در تهیه یک سری از داروهایی که در داخل کشور ساخت نمی‎شوند وابسته به واردات خارجی است.

وی بیان کرد: متأسفانه مشابه برخی از داروهایی که در کشور تولید می‎شود، به ایران وارد شده و می‎بایست جلوی این امر را گرفت.

نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید تولید ملی را تقویت کرد، ادامه داد: مشکلات کمبود دارو از نظر مسوولین وزارت بهداشت مربوط به سوء مدیریت در پایان دولت دهم و عدم رعایت اولویت‎هاست.

کائیدی با بیان اینکه یکی از اصلی‎ترین مسائل کشور بحث تأمین داروها است، گفت: برخی از داروها و تجهیزات پزشکی دغدغه‎دار شده‎اند بطوریکه داروهای سیستم ایمنی تا 1000 درصد رشد قیمت داشته‎اند.

وی تصریح کرد: دارو در مملکت از اولویت بالایی برخوردار بوده چرا که با سلامت و زندگی مردم سر و کار داشته و دولت می‎بایست نسبت به تعدیل قیمت آنها اقدام کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس متذکر شد: دولت می‎بایست ارز ثابتی برای دارو مشخص کرده و نسبت به پرداخت آن در مدت زمان مشخص اقدام کند.

کائیدی اظهار کرد: اگر یک ثبات و تعادل در بازار ایجاد شود، شرکت‎های داروسازی، بیمه و... انگیزه‎دار شده و از اینکه دولت حامی آنهاست خاطرجمع می‌شوند.

وی یادآور شد: امیدوار نیستم که در یک زمان کوتاه، مشکل کمبود، نبود و قیمت دارو و تجهیزات پزشکی اصلاح شود اما امید می‎رود که حداقل دولت بتواند از زیاد شدن قیمت داروها در سال ‎جاری جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha